Strona główna/Poznaj Arche/Blog/Rekruterze, zadbaj o swoją markę osobistą!

Rekruterze, zadbaj o swoją markę osobistą!

5 Lutego 2024
#blog #hr

personal_branding_HRowca

Większość rekrutacji w obecnym czasie odbywa się online - począwszy od opublikowania ogłoszenia o pracę, przez wirtualne przyjmowanie zgłoszeń i odpowiadanie na nie, a skończywszy na pierwszych etapach rekrutacji. Zmiana ta nie wpłynęła jedynie na osoby poszukujące pracy, ale również na rekruterów, którzy coraz częściej wykorzystują do pozyskiwania nowych pracowników media społecznościowe. Jak zadbać o personal branding jako rekruter? 

Nowe wyzwania stojące przed rekruterami

Kiedyś rekruterzy musieli polegać przede wszystkim na tradycyjnych metodach, takich jak przegląd książek telefonicznych czy korzystanie z archiwów firmowych i networking - wciąż obecny w dzisiejszych realiach.

Może się wydawać, że przed erą internetu rekruterzy musieli znacznie bardziej angażować się w poszukiwania i pozyskiwanie kandydatów. Dziś jednak to zadanie wcale nie wydaje się być łatwiejsze, biorąc pod uwagę mnogość serwisów z ofertami pracy i liczbę potencjalnych kandydatów, rozsianych po sieci. Dziś, jak nigdy przedtem, rekruterzy muszą skupić się także na tym, w jaki sposób pozyskują kandydatów i jak wypadają w ich oczach.

Internet przyniósł nam także serwisy społecznościowe, jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. To ostatnie medium, zorientowane najbardziej na kwestie zawodowe, stało się jednym z głównych źródeł poszukiwania kandydatów przez rekruterów. Ta forma rekrutacji ma charakter osobisty - dany rekruter, wykorzystując swój profil, bezpośrednio odzywa się do interesujących go osób i… No właśnie! To w tym miejscu pojawia się kluczowe zagadnienie, którym jest personal branding.

Personal branding

Zanim przejdziemy dalej, powiedzmy sobie, czym właściwie jest personal branding. To inaczej proces świadomego i celowego budowania i zarządzania swoim wizerunkiem. Chodzi o to, w jaki sposób chcemy się prezentować i jak być postrzegani przez innych.

Jednym z kluczowych elementów personal brandingu w dzisiejszych czasach, istotnym z punktu widzenia rekrutera, jest budowanie swojego wizerunku, marki online. To oznacza aktywność w mediach społecznościowych, publikację treści, udzielanie się w dyskusjach i tworzenie relacji z innymi profesjonalistami.

Rekruter a personal branding

Każdy rekruter, który wykorzystuje swój profil do procesu rekrutacji, powinien zadbać o swój personal branding. Począwszy od przygotowania profilu, a skończywszy na sposobie komunikacji z potencjalnymi kandydatami. Poniżej znajdziesz listę punktów, o które warto zadbać, będąc rekruterem, który aktywnie wykorzystuje media społecznościowe w swojej pracy.

  1. Zadbaj, aby Twój profil wyglądał profesjonalnie. Niech zawiera informacje o Twoim doświadczeniu, umiejętnościach i osiągnięciach. Dobrze, żeby Twoje zdjęcie profilowe również było bardziej biznesowe. Taki profil będzie budził zaufanie.
  2. Niech Twoja tablica (oś czasu, feed) nie będą puste, ale też niech nie będą wypełnione samymi linkami do ofert pracy. Pisz o ważnych badaniach, dotyczących rynku pracy; wspieraj kandydatów różnymi wskazówkami. Pokaż, że wiesz, co robisz, i że Twój profil to nie tylko prosta tablica informacyjna.
  3. Pisząc bezpośrednio do interesujących Cię kandydatów, zadbaj o personalizację treści. Nie wysyłaj wiadomości metodą kopiuj-wklej, na wzór bota czy innej automatyzacji. To może doprowadzić do tego, że Twój profil coraz częściej będzie blokowany.
  4. Jeśli należysz do konkretnych grup zorientowanych na publikowanie ogłoszeń o pracę, zrezygnuj z częstego spamowania linkami. Dla odbiorców takie treści nie są atrakcyjne i prędzej czy później administratorzy mogą wyprosić Cię z grupy.
  5. Jeśli publikujesz ofertę pracy w mediach społecznościowych, postaraj się o uatrakcyjnienie jej treści. Niech nie będzie to sam link do opublikowanej gdzieś oferty, ale i dodatkowe informacje, których być może potencjalny zainteresowany nie znajdzie w ofercie.

 

Mamy nadzieję, że zawarte wyżej wskazówki i informacje ułatwią Ci pracę i sprawią, że z większymi sukcesami będziesz prowadzić rekrutacje w mediach społecznościowych. Powodzenia!

Podobne artykuły:

Logotypy FE RP Śląskie UE
do góry